Sabtu, 9 Januari 2016




"Kenali, Ketahui dan Bersahabatlah dengan Allianz"
Layari www.allianz.com.my

TENTANG ALLIANZ

Ø  Merupakan sebuah syarikat besar yang ditubuhkan dari Jerman.
Ø  Allianz sudah 124 tahun di dunia dan ditubuhkan pada 1890.
Ø  Mempunyai lebih 80 juta pelanggan dari seluruh dunia.

KEBAIKKAN INCOME PROVIDER PLAN (IPP)

Ø  3 akaun yang mempunyai faedah tersendiri akan diberi sekiranya menyimpan dalam IPP (Bonus Terjamin, Dana Terkumpul & Insurans Khairat Kematian).

Ø  Risiko simpanan yang terlalu rendah dan tidak berkait dengan turun naik bursa saham.

Ø  Simpanan ini berdisiplin dan mempunyai matlamat.

Ø  Kata orang putih, “1 AMAZING plan, the best in town and hottest in the market”
.
Ø  Boleh memilih plan simpanan secara monthly, halfly, quarterly atau yearly.

3 jenis akaun:

Akaun 1: Bonus Terjamin @ Guarantee Cash Payment (GCP)

Ø  Nilai dividen yang tinggi iaitu sebanyak 24% berbanding ASB yang hanya 8%.
Ø  Dividen 24% tadi akan meningkat kepada 30% sehingga 36% mengikut tahun simpanan  anda.
Ø  Bonus terjamin tersebut boleh dikeluarkan pada setiap tahun (bermula dari tahun kedua).
Ø  Penyimpan yang setia akan diberi bonus terjamin secara percuma selama 10 tahun walaupun telah tamat tempoh menyimpan.

Contohnya: Puan Suily bersetuju mengambil plan simpanan IPP secara tahunan dengan nilai simpanan RM10,000 setahun dalam masa 20 tahun. Walaupun beliau baru sahaja menyimpan wangnya pada bulan Disember 2014, tetapi beliau sudah mendapat bonus terjamin sebanyak 24% pada bulan Januari 2015, yang bermaksud  (RM10,000X24%=RM2400). Maknanya, beliau akan mendapat bonus terjamin 24% dari tahun ke 2 – ke 6 sahaja. Beliau tidak akan mendapat 24% lagi selepas itu tetapi dinaikkan kepada 30% dari tahun ke 7 – ke 10. Kemudian, beliau berpendapat bahawa jumlah simpanan dalam akaunnya semakin menguntungkan. Maka beliau meneruskan simpanan pada tahun ke 11 – ke 20 dan dinaikkan nilai dividen sebanyak 36%, bukan lagi 24% atau 30%. Pada tahun ke 21, beliau sudah boleh mengeluarkan simpanannya selama 20 tahun itu kerana tidak perlu menyimpan lagi. Akan tetapi, oleh kerana beliau mempunyai bonus terjamin secara percuma selama 10 tahun lagi. Beliau membiarkan dahulu wang simpanan miliknya tetap berada dalam akaunnya sehinggalah tempoh 10 tahun. Selepas dikira-kira, jumlah keseluruhan bonus terjamin yang diterimanya bernilai RM96000 (untung daripada simpanan).

Akaun 2: Dana Terkumpul

Ø  Boleh digunakan untuk pendidikan anak, persaraan dan percutian anda sekeluarga.

Contohnya: Modal Pn. Suily: RM200,000 iaitu simpanan selama 20 tahun. Untung beliau hampir RM300,000.
Oleh itu, dana beliau yang terkumpul adalah hampir RM500,000. Nilai itulah wang lump sum yang akan beliau terima selepas 20 tahun.

Akaun 3: Legacy (Insurans Khairat Kematian)

Ø  Sekiranya berlaku apa-apa kepada si penyimpan, warisnya akan mendapat keseluruhan simpanan si penyimpan.
Ø  Hanya untuk kes kematian atau lumpuh sahaja.

Begitulah sedikit sebanyak penjelasan saya mengenai plan IPP ini. Itu merupakan contoh simpanan tahunan sebanyak RM10,000 setahun. IPP menyediakan pelbagai jenis plan iaitu RM2000, RM3000, RM 5000, RM15,000 atau RM 20,000 dan ke atas. Saya jamin simpanan jenis inilah yang terbaik kepada anda sekalian yang berminat untuk menyimpan tetapi masih ragu-ragu hendak memilih plan apakah yang anda mahukan. Kini, kami menyediakan plan IPP dari Allianz untuk kebaikkan masa depan anda dan keluarga.

Untuk penjelasan dan penerangan yang lebih teliti mengenai plan ini atau kepada sesiapa yang berminat hendak menyimpan mulai sekarang (kepada yang serius sahaja), sila hubungi saya Muhammad Ridha di talian 011 314 44871 / 017 836 2737. Kerjasama anda bermula di Allianz. Semoga anda membuat keputusan yang bijak dan baik.Terima kasih.

~ Eksekutif untuk berurusan~
MUHAMMAD RIDHA
01131444871 / 0178362737
ridhahaziq1992@gmail.com

-     Business Development Executive Allianz -

4 ulasan:

  1. plan ni mmg menrik dan the best. mcm mana kalau nk masuk? coz, im already have a medical card from allianz, dan ia mmg terbaik. seminggu anak sy kna dmam denggi, sy dapat claim $1400 untuk alaun wad dkt KPJ. mmg berbaloi kerjasama dgn allianz, alaun dapat, kos semua percuma. tapi yang pln simpanan ni mcm mana konsep dia ye? sama mcm ASB atau mana2 investment plan yg lain ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooo.. iye ke.. bagus la kalau dh ambil medical kad, sng kalau jd ape2.. yup, konsep simpanan sama je dgn ASB, tp IPP punya improvement is better. bonus tahunan dan dividen yg allianz bg pun tinggi, jd kalau kata u masuk, u xkan rugi sbb alliaz punya prinsip win-win. dan paling mnarik,perbezaan IPP dgn ASB ni kita ada sediakan dgn perlindungan / khairat kematian. jd kalau u berminat, u boleh call/wassup sy untuk appointment. :)

      Padam
  2. Dear Allianz Management,

    My name is Chai Woon Hee, Policy Number is 6000243576, 6000243506, I would like to have report an incident Misbehavior and Rudeness against one of agent name "Fry Hew Ming Fei".

    It is appalling to an employee of such a respected company to behave in such a manner, on 20/10/2018, 17.25, I request my agent name Fry Hew Ming Fei, asked for help in politely way about upgrade life insurance policy due to on others company agent(AIA) was told me why my package protection with very limited benefit, so on , I was wondering that was scolded by him 1)"Why never ask me?, why asked others agent?" I was both shocked and disappointed to have been treated in this way and believe you should be made me aware through email or message toward your customers on your new packages or policy,2)Irresponsible, promised me on 20/10/2018, 17.48 will let me know the new upgrade package on Monday 22/10/2018, but NO sound, when I was asked him during Tuesday, "his answer was given to me is he in CANADA, timing difference with Malaysia", and I was disappointed that my policy is in Malaysia, not CANADA. I trust that this is not the way that Allianz Management does business and that you will mention my concern with "Fry Hew Ming Fei" about the incident, I'm open to discussion the matter further and should hope that you will respond with a solution to prevent this incident happening again.

    I look forward to hearing from you

    Sincerely
    Chai Woon Hee

    BalasPadam
  3. Saya dulu ada beli Allianz life Insuran..tapi ada sikit masalah kewang.saya dah tiga tahun tak bayar..adakan saya boleh ambil balik duit Insurance saya...sebab saya pun tak pernah cliam apa2 pun..

    BalasPadam